måndag 5 juli 2010

Gällivare




Nu har jag för några timmar sen kommit hem från Gällivare.
Har haft en underbar helg med Linda, vi var på marknaden i lördags, skulle åkt upp på Dundret igår och turistat, men de va stora tunga moln så man hade ändå inte sett solen :( Så att se midnattsolen får vänta till senare eller till nästa sommar.. :P

De var lite jobbigt att åka till Linda då jag skulle lämna tillbaka Xena, men de fick gå..

Jaja, vi var runt o flummade mesta av tiden, var på agility tävling i lördags innan vi åkte på marknad.. Vi testade även med våra hundar o jäklar va duktiga dom va!! Dom fattade precis vad man ville, jag körde med Xena och så bra som hon fattade vad man skulle göra så de va fan galet... :P

Igår var de mest slappa o kolla film. Tänkte att vi skulle åka upp så jag hade fått se gruvan men de gick inte o de enda stället man kunde gå upp på när vi kom fram dit så öppnade sig himlen.. :(

Jag har under helgen fått hjälp med hur jag ska göra med mina linnen som e för långa i axelbanden och så har jag sytt mig en ögonmask så jag kanske kan sova trotts att de e så ljust..

Idag innan L åkte på jobbet så sa hon att hon hade lite problem att hitta hundvakt till Xena för nästa och nästnästa helg, hennes syster som skulle ha Xena har fått kennelhosta på sin hund så dit kunde hon inte lämna henne.. Så i förmiddas när jag åkte från L så var de inte bara mina saker jag packade in utan även Xena's :D så nu ligger hon i sin bur på mitt täcke o sover, trött efter den långa bilfärden :P

3 kommentarer:

  1. Hej Mia..

    Kul att vi kan dela med oss på detta sätt. Ordets gåva på papper i blogg är ett av det lättaste för mig. Men som du säger... klumpig, blyg, flamsig och otroligt osäker, när man ska försöka säga nått... till just "någon".

    Jag håller mina tummar för dig och skickar ett lass kramar till dig med:) Tack för ditt fina inlägg i min blogg:)
    // Aof (JS)

    SvaraRadera
  2. mmm dessa karlar, att dom inte kan läsa våra tankar!!

    SvaraRadera
  3. Använder också ögonmask när jag ska sova. Det jobbiga är att nu kan jag inte sova utan den, trots att det är mörkt ute både dagar och nätter. He he.

    SvaraRadera