måndag 18 oktober 2010

Helgen, resan osv!

Ja, som ni vet har jag varit hemma! Och jag hämtade en liten Diego Gonzales i Stockholm!

Nu har jag kommit hem till Övertorneå igen och har hunnit varva ner lite!

I helgen har jag hunnit med mycke!
Bus och lek i torsdags med Danne, Stina, Embla och Tyko, och självklart Diego och Xena! finns bilder på de på fb för er som e vän med mig!
Sen på kvällen var jag barnvakt åt min älskade ungar! Medans mamma fick va hundvakt åt mina hundar!
I fredags var jag rastlös så jag städade pappas bil!!! de såg rent ut för jävligt ut i den!!! Sen på eftermiddan kom Ika och vi gick en promenad med hundarna o en jädra massa tjöt som sig bör!! När Ika hade åkt hem blev jag rastlös igen så då tog jag en hink med vatten o såpa i och gjorde rent panelen så mycke jag såg i mörkret!! Sen blev de ett bad och tvätta! men jag va nog inte så pigg, två gånger satte jag igång maskinen utan tvätt o sköljmedel!!! men ja hann rädda de!!! Sen bar de av mot Helena och spela lite guitar hero!!! :D
Sen skulle jag försöka komma upp i tid på lördan men de gick sådär kan jag helt ärligt säga! Kom väl ur sängen vid 11 och kom iväg vid kvart i 12 eller 12.. Så var nere i jkpg runt halv 1 för att möta den underbara Sara!!! Saknat henne! Och de var jag inte ensam om! Diego höll på att krypa ut skinnet på sig själv! Så de blwev en tur ner till stadsparken i hopp om att vi skulle kunna släppa dom i hagen där man får rasta hundar.. men de va upptaget :( så vi gick upp en bit o snackade och väntade på att dom skulle bli klara.. När vi trodde dom va de gick vi ner, men ICKE!! Så vi sa att vi går hem istället! När vi kom hem så kollade jag klockan och såg att vi hade varit ute i 2 timmar! dom flög förbi!!!! Sen inne blev de lite foton tagna och massa mys! Kolla på kort på söte E o Nufflan!! Och självklart en massa tjötande!!!! I vanlig ordning!
Sen åkte jag o hundarna till Tess!! Där blev de promenad med hundarna och dom fick leka av sig lite och sen blev de tjöt igen(!) och kolla på bilder på vovvar... Det blev även till att kolla lite på Dansfeber finalen... Lite bråk mellan katterna och Diego blev de me, men katterna va tuffa mot han!! :D
Sen framåt 12 på natten blev de hemfärd för mig!!! Trött som attan!!!

I söndags blev de bad för hundarna, sen träffa Spaak och gå på promenad o snacka lite, länge sen vi träffades! Sen blev de åka hem o äta och diska o packa o allt sånt.. Strax innan 4 blev de åka hem till Sandhem och till tåget för en lång resa upp till Övertorneå!!
Hände inte mycke på resan fören vi va i Luleå, då kom Linda och mötte oss då ha Diego tills Cherry e bra i foten! Så vi gick runt lite i stan och in på Olssons tyger och köpte lite tyg... Linda hittade jättefina fleecetyger och ett typ pjamastyg som hon ska sy i till hundarna! och jag hittade ett jätte fint svartlila tyg som Linda ska sy en overall till Xena i och ett par byxor till mig!! :D
Sen blev de strosa runt lite och äta!! Sen gå till bussen och åka mot ötå... Lämnade en väldigt ledsen Diego med Linda.. Han ville ju oxå följa me på bussen!!! Men jag tror att han lugnade sig snart!!

Nä, nu ska jag göra som dom två fyrbenta i min säng o sova!!! Tror jag behöver de!
Frågan e bara, vilken film ska jag se???
De reder sig nog!! Kram o puss o god natt till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar