fredag 15 oktober 2010

Hemma!

Igår kom jag hem!!
Men jag börjar berätta om onsdag! Blev hemskjutsad av Sandra på lunchen så jag kunde hämta Xena och min GIGANTISKA väska! Först hemma blev de lite mys i soffan med lite tv.. Sen var de bara att klä på mig o hunden och kränga på väskan och börja gå! När jag gått bara en liten stund ringer telefonen och de e Linda som ringer.
Hon frågade om jag byter tåg i Stockholm på sönda när jag åker upp, men de gör de ju inte. Sen berättade hon att med tanke på att Cherry brutit foten så behöver hon någon som tar hand om underbare Diego Gonzales och att han ska upp till Linda. Men jag sa att jag byter där i morron vid 9 så jag kan hämta honom på vägen ner.. ok sa hon o messade med Cherry samtidigt.. så hon fick mitt nummer och vi messade lite och hon skulle se till att Diego skulle vara på plats på centralen i sthlm innan mitt tåg gick.. Så för mig var de bara att ringa mamma o säga att de blir två hundar med hem, bara så hon vet!
Så sagt o gjort, jag o Xena gick ner till bussen och åkte till Luleå för att åka tåget till sthlm där vi väntade på Diego och när han kom så blev de lära känna han lite igen, inte träffat han på typ ett år ju!! men allt gick jätte bra! På tåget gick de riktigt bra för att va en hund som inte gillar att åka varken tåg, buss eller bil! När vi åkt färdigt tåg mötte pappa oss så jag kunde lämna av väskan och min vän Maria kom o mötte oss för en liten promenad hem så djuren fick kissa o bajsa lite.. Sen hemma hos pappa var de lite mys med hundarna o packa i ordning bilen och åka vidare hem till mamma o sen möta upp Danne, Stina, Embla och Tyko för en stunds lek!
På kvällen var jag så klart sen hem till Helena så hon missade lite på föräldrarmötet på dagis, men de gick bra! Sen blev de lite film o mys med barnen och sen även med Helena! När jag kände att ögonen började bli tunga så var de dags att åka hem o kissa hundarna, äta lite o sen SOVA!!!!

Idag har inte mycke hänt, städat pappas bil, färgat mammas hår, haft mys med Ika o promenad med henne o hundarna! Efter promenaden skulle jag göra midda, men ORKAR inte!! O Ika skulle äta hon me innan hon skulle hem o visa en bil som ska säljas så de blev Gatuköket istället för kyckling... men får steka upp kycklingen o göra en sås så har jag på sönda innan ja måste åka!
Och nu sitter jag här hos mamma med två utslagna hjältar och en mysig katt och funderar på om jag ska gå ut o tvätta panelen i pappas bil o sen bada... men ja vill ha något o göra sen ju!!!

Jaja, ska gå o fixa en hink med såpvatten o en med bara vatten o två trasor o gå ut till bilen o skrubba lite.....

Ha de bra! Skriver säkert mer på månda när jag kommit hem till byn igen!

1 kommentar:

  1. Lyckost dig som har vovve, + en extra vovve. Då har du o göra. Önskar jag hade en vovve för då hade jag kommit ut betydligt mkt mer. Imon ska vi leka :) Längtar verkligen. Saknat dig massa ju <3<3

    SvaraRadera