måndag 9 augusti 2010

Linda på besök

Den senaste veckan har varit turbulent... Var till läkaren i onsdags pga urinvägsinfektion och fick antibiotika mot de, på kvällen blev de värre o jag hade ont i mage o rygg o heeeela vägen ner genom allt så Johanna o Jürgen körde ner mig till vårdcentralens akut där dom tog lite prover o gav mig smärtstillande. Sen bar de av mot Sunderby sjukhus med ambulans men först ambulansbyte i Kalix. Väl på Synderbyn blev de mer smärtstillande och röntgen som visade att de inte va urinvägsinfektion utan njursten! Och jag har fått smärtstillande mot de oxå.. o ont som fan gör de stund tals....
I torsdags fick jag veta att jag skulle få åka hem så de var bara att ringa Johanna så dom fick komma o hämta mig o de va en glad hund som var först ut ur bilen! Hon pep o var jätte lycklig!

Så torsdagskvällen blev slappa framför tv'n o ta de lugnt o gosa med Xena!

I fredags kom Linda, Sinchi och Zelma och innan de skulle de städas!! Såg ut som om åskan slagit ner.... Så de blev städa städa varje freda o så varje jul, som Pippi säger..

Framåt eftermiddan såg de någon såndär ut här iaf och vi åkte ner o hämta Linda o co och åkte hem o käkade... Sen blev de film och på kvällen ut o leka boll med vovvarna.
På fredakvällen började vi snacka om hur länge jag har haft Xena o kom fram till att de nästan e tre månader minus en vecka.. O då frågade Linda om jag ville behålla henne eller om hon skulle ta me Xena hem.. O självklart svarade jag att jag gärna har kvar henne! SÅ nu e hon min!!! :D Fast hon e fortfarande skriven på Linda o hon betalar försäkring osv men jag står för mat o veterinärbesök...

Lördagen lunkade på i sakta mak o ingen orkade göra något för att de va så varmt.. Mat lagades och åts o sen blev de film, mys o gotte..

Igår va de tråkväder och även då gjordes inget spännande.. Linda o Jürgen var till Finland o handlade midda och efterrätt.. Efter de blev de promenad och sen mat till hundarna och sen till oss... Vi hade ätit klart vid halv 11 igår kväll :P
Efterrätten var Almondy's egna SVENSKA party tårta, köpt i Finland.....

Idag ringde klockan halv 9 o jag va trött som as men de va bara att kliva upp strax före 9 o äta frukost i väntan på att jag skulle följa Linda ner till skolan så hon visste vart hon skulle ta vägen. Men mitt i frukosten ringer hennes telefon o de e Åke som hon skulle träffa på skolan som skulle säga att han hämtar henne istället så slipper hon bli blöt..

Så nu sitter jag i min säng med en väldigt ledsen Sinchi, han har ju sett matte packa o nu har hon åkt!!! Usch va hemskt!!!!

Jaja nu ska jag gosa med vovvarna i väntan på att Linda kommer hem igen o jag hoppas få veta vad hon e sugen på att gå på skolan.. :D o hoppas på att hon kan boka rummet i våran lägenhet, där hon o hundarna trivs.. :D

2 kommentarer:

  1. Grattis igen till att du fått Xena min älskling. Jobbigt med den där förbannade stenen bara. Hoppas du snart är på benen igen o att stenen har ploppat ut. <3

    SvaraRadera
  2. mm ja hoppas att den försvinner snart ja me!!!
    o helt underbart att hon e min...

    SvaraRadera