söndag 26 april 2009

Helgen....










Denna helgen har ju vart heeeelt underbar.. Från i fredags eftermidda har jag haft pappas bil. På fredags kvällen var jag me o grillade lite med några polare i stan o sen körde jag hem två polare som var med.




I lördags var jag, Pricken, Fia o Wilma nere vid hundbadet nära småbåtshamnen här i Mullsjö.. De gick jätte bra med Prick o Wilma, lite morr först men sen släppte ja Prick o då gick de jätte bra. Pricken var till o med nere i vattnet.




Efter att jag hade vart iväg med Pricken så åkte jag o S o W till stan o kollade på lite möbler på Ikea o sen hem o senare på kvällen åkte jag ner till dom med Prick o käkade, smaskigt med tacos..




Sen framåt 23 så frågade jag Malin vad hon gjorde o hon behövde skjuts ner till Kalles så ja körde ner henne o va me henne där. Sen ville hon till Tidaholm o undrade om ja kunde köra, vist mot bensinpengar så inga problem o vi fick me oss Jimmy me.. När vi kom till Tidaholm så hade Brygget stängt. Så då frågade dom om ja kunde köra dom till Habo kåken, inga problem sa jag, men då vill ja ha mer pengar o de va ju inga problem. Så vi åkte till Habo kåken o där va de några tidaholmare :D de va skoj o träffa dom igen. Vid strax före tre på natten så ville dom till jkpg men dit dom skulle va de bara en annan så då tyckte ja att dom kunde lika gärna åka hem. o de gjorde vi. Halv 4 låg jag i min säng, äntligen!!!




Ca kl 10 i morse vaknade jag hade ställt klockan på 11.. o då gick ja upp o käkade frukost o sen ut en snabbis me Pricken o sen slappa i soffan. vid halv 1 gick jag o Prick hem till mamma för att greja lite innan vi skulle till Tenhult o kolla på en sommarstuga o vi åkte strax efter 2 o va nere vid kvart över 3.. O den låg grymt fint men bakom huset låg de en barrskog i en brant backe... o de va lite synd, o miljoner myror!!! usch!!!!




Men annars va de jätte bra!! :D




När jag o mamma kom hem så var de bara att byta bil o åka till hundbadet med Prick, Fia o Wilma igen, o de va skoj även idag.. Fram tills vi kom fram till bilarna nästan, där stod en stor jävla älg!! Vi hade lyckats krossa ett älg spår och både Prick o Wilma har jackt i sig, inte de lättaste att få med Prick till bilen kan jag lova... :P När vi kom till bilarna o fått in hundarna så kom vi överens om att åka bort o kolla på älgen igen o helvete va stor ho va.. Sen va de bara att åka hem o ställa in Pricken o hans bur o sen packa pappas bil med Henkes saker, o sen åka till pappa.




När jag kom hem sen igen så var det tags att borsta Pricken o klippa hans klor, sen bada badkaret, inte skoj tycker han, men nu e han rener o finer.. :D








O nu ska jag sova så ja orkar arbeta några timmar i morron.. :D




puss puss på er

2 kommentarer:

  1. Mycket bilkörande. Är så jävla kul att köra bil precis när man fått körkort. :D Måste hälsa på dig och din vovve i sommar!

    SvaraRadera
  2. Mmm de blir en del, liiiite jobbigt att va uppe till halv 4 en lörda natt när man ska upp o åka på husvisning dagen efter.

    klart du måste komma hit i sommar, efter ja har flyttat e nog bäst...

    SvaraRadera