onsdag 21 januari 2009

Första dagen hemma denna veckan

Idag va första dagen på hela veckan ja var hemma.
I måndags va ja på af o sen hos en killkompis o softade o massa sånt o tränade med mamsen.
Igår va ja i stan me Sara o hjälpte henne me råttorna..

Idag tänkte ja sova tills ja vaknade, men vaknade av telefonen 10.45 av att Sara ringde o vi snackade en timme, som vanligt. hehe.
Sen var de softa lite i soffan, snacka me Helena om när vi ska träffas o baka eller nåt, hitta på något med barnen o så ja kan ge dom sina julklappar, lite sen men ändå.. :P
Idag var de diskdag me, köket såg förjävligt ut sen ja bakade pizza i lördas :P men nu e de fint serrö.. Passade på att laga mat när ja ändå va i köket, de e ju lika bra när man ändå e där. :P

Dagens träning!

Idag stod det styrka på schemat.
Innan träningen dock så åkte ja o mamma ner till ica o hon köpte ny kattsand till mig för hon har stulit min, o ja skickade paket. Sen blev de hem till mamma o träna o tvätta, passa på när man e där. :P

Idag var de som sagt styrka, ja kom på smarta som dom sa till mig när ja försökte mig på gym för två år sen. Att man inte alltid ska börja me överkroppen som vi gjort, utan växla typ varannan vecka med att börja med överkroppen o varannan med underkroppen. Så idag började vi med ben-övningarna o avslutade med arm- o mag-övningarna..
Efter träningen så käkade ja lite grape, smaskigt, o sen tömde tvätten o gick hem.. Väl hemma när jag knäppte upp mag-remmen på väskan så märkte jag att jag glömt nycklarna hos mamma, så jag ställde min 6,2 kg tunga väska (vägde den när ja kom hem sen) på altanen och gå tillbaka till mamma o hämta mina nycklar. Så ca 2,7 km gång idag, önskar att stavarna hade vart me.

Jaja, nu ska ja kolla på lite tv eller nåt.. Ha de bra, skriver säkert om min körning i morron. O träningen så klart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar