måndag 26 januari 2009

Seg som attan

Denna dagen började tidigare än beräknat... Vaknade o kollade på klockan, 07.49, gick upp på toa o sen la mig igen, men kunde inte somna om så ja satte igång tv'n o kollade på nyhetsmorron. Vid halv 9 när klockan ringde så klev ja ur sängen o satte mig i soffan o kollade på tv o körde lite körkortsteori på datorn o sen plockade undan lite i soffan, o plocka bort all jävla reklam som låg överallt i lägenheten...
Vid 13.10 kom pappa o hämtade mig o vi åkte ner till byn, pappa till tandis o ja till ams... Satt på ams i 40 min eller nåt innan ja fick komma in o snacka me Conny. Conny hade ringt mig i fredags om ett företag som sökte tjejer till sommarjobb o Conny hade tipsat om mig men ville kolla me mig att de va ok att skicka mina uppgifter.. Men med tanke på att ja va barnvakt åt E o häll på att klä av honom o va jätte hungrig så hade ja glömt allt utan att de va någon Arne o att dom gör markiser på företaget. Men Conny ringde denne Arne o ja fick komma till Nimex redan idag på typ intervju.. Skulle vara där 14.30, men när ja kom till tandis så va inte pappa klar så ja fråga när han skulle vara klar o dom sa kl 15 så jag fick ringa sagda Arne o säga att jag tyvärr inte hinner till 14.30 för att jag inte har egen bil osv och att jag åker med min pappa och att han skulle vara klar hos tansläkaren vid 15.. Jag va framme kl 15,02 men åkte till fel kontor men hittade rätt sen.. Fick träffa Arne en stund o sen fick jag följa med Uno (tror jag eller om de var Ulf han hette) ut på golvet o se hur dom arbetar..
Jag börjar praktik på månda kl 06.45 o har praktik fram till 090314 sen går de över i en visstidsanställning o ja bärjar tjäna pengar.. :D
Detta om jag trivs där och gör ett bra jobb.. Sa bli skoj o testa på något helt annat igen.. :D


Dagens träning

Idag blev de ingen vidare träning.. Va ut o promenerade med kusinen, ca 5 km men de tog ca 1 timme... O de e kass... Så i morron bitti blir de till att ta ett varv på ellusspåret när ja vaknat o sen käka frukost..


Nedräkning!!

Nu e de bara tre dagar kvar till mönstring..... Jag hoppas innerligt att de går bra! För då jobbar ja på Nimex i sommar till o me augusti och sen åka in i lumpen.. Fan va perfekt de skulle vara.. :D


Jaja nu ska ja kolla på CSI New York.. ha de underbart kära läsare

1 kommentar:

  1. Ohhh härligt med lite praktik och sånt, skönt att det ordnar upp sig. :D Ska hoppas på mönstringen åt dig. :)

    SvaraRadera