fredag 15 januari 2010

Första veckan!

Jaha, då har jag gått en vecka i skolan.. Varit väldigt mycket information, men vi e en go grupp som går ihop när vi har sk gemensamma ämnen. O roligt har vi haft de..
Som sagt väldigt mycket info, de känns som om all info sprutar ut genom öronen.

I tisdags hade vi sovmorron, då började vi kl 9 och resterade dagar har vi börjat kl 7. Alla dagar utan idag har vi slutat ordinarie tid 15,35, fredagar ska vi sluta 13,55 men idag var vi klara redan halv 12 typ så då fick vi gå hem! Då passade jag på att gå till biblioteket o fixa bibliotekskort och sen hem o lyssna på talbok. Mycket spännande och bra bok, en självbiografisk bok om en kvinna som åkt in och ut på psyk med självmordstankar, depressioner, manodepressiv är hon oxå. En läsvärd bok, iaf så långt jag kommit, den heter "Jag vill inte dö, bara inte leva", för er som vill ha bra läsning och en "aha-upplevelse".

I måndags var vi nere på Nordkalottens forskningscenter och bibliotek med böcker och
forskning om just de som kallas för nordkalotten från norra Sverige, Norge och Finland. på vägen hem passade jag på att ta lite kort på solnedgången med en underbart vacker rosa/vit himmel och även på Finland, just för att visa hur långt de e dit härifrån! Det är bara en älv mellan.
Dom andra dagarna har det inte hänt så jätte mycket, testat på ärtsoppa med tuggmotstånd för första gången i mitt liv, de va en lustig känsla.. :P

Jag hade tänkt gå ner till älven i helgen, men är så förkyld så de kommer till att bli tv, film, täcke, chips och saft hela helgen. :P Får gå ner till älven nästa helg o ta min promenad och fota.

På måndag börjar de roliga, då ska jag vara i verkstan :D Ska bli så skoj!! Efter skolan på måndag ska jag gå o kolla hur gymmet och simhallen ser ut och förhoppningsvis e halsen o nästan så pass bra så jag kanske kan börja träna nästa vecka, iaf simma för mina träningsskor är hemma i Sandhem.. :P O där gör dom ju ingen nytta.. :P

Nä, nu ska jag gå o diska o sen sätta mig o kolla om de e något skoj på tv..

Kram på er!!

2 kommentarer:

  1. Det låter som att du har det bra. :)

    SvaraRadera
  2. Ja de har jag :D Men mitt internet funkar inte.. :( Men får låna min lägenhetskompis dator, hom e såå snäll

    SvaraRadera